Badanie rynku

Dział Badań KEREL pracuje zarówno na nasze wewnętrzne potrzeby, jak i realizując projekty komercyjne.

Wewnętrznie badania wspierają implementację Metody KEREL, poprzez zbieranie danych na temat konkretnego sektora rynku. W ramach usług zewnętrznych prowadzimy zarówno powtarzalne cykle badawcze, jak i pojedyncze, specjalistyczne projekty. Wyniki są udostępniane naszym klientom w formie cyklicznych raportów.

Zakres obszarów badawczych

Badamy kilka kluczowych obszarów funkcjonowania rynku, analizując stosowane standardy, dobre praktyki, potencjalne rezerwy oraz twarde dane.

Prowadzimy między innymi:

Badania realnych cen transakcyjnych i poziomu rabatowania w sieciach sprzedaży, w odniesieniu do wybranego produktu lub usługi.

Weryfikację standardów obsługi i komunikacji z klientem, a także prowadzonych działań marketingowych.

Badanie kompetencji struktur handlowych, które łączy ocenę zapewnianego poziomu customer experience z przygotowaniem merytorycznym oraz wiedzą o produkcie, technologii i ofercie konkurencyjnej.

Metodologia badań

Metodologia badania dostosowywana jest do celu i wielkości próby. Korzystamy zarówno z własnych struktur, jak i zewnętrznych audytorów. W wybranych projektach współpracujemy z firmami działającymi w danej branży, co zapewnia wiarygodność wyników i eliminuje problemy, które mogą pojawiać się przy stosowaniu badań w konwencji Mystery Shopper.

Forma prezentacji wyników

Wyniki badań mogą być opracowane na bazie danych ankietowych lub poprzez analizę nagrań wybranych elementów procesu. Druga forma jest stosowana np. przy weryfikacji wiedzy specjalistycznej, której nie oczekujemy od audytorów. Wyniki prezentowane są w formie raportu, dostosowanego do potrzeb klienta.