Badania rynku

Dział Badań KEREL pracuje zarówno na nasze wewnętrzne potrzeby, jak i realizując projekty komercyjne. Wewnętrznie badania są wsparciem implementacji Metody KEREL – zbieramy dane na temat konkretnego sektora rynku.  W ramach usług zewnętrznych prowadzimy powtarzalne cykle badawcze jak i pojedyncze specjalistyczne projekty, których wyniki udostępniamy naszym klientom w formie cyklicznie przygotowywanych raportów.

Badamy kilka obszarów funkcjonowania rynku, sprawdzając stosowane standardy, dobre praktyki, potencjalne rezerwy i twarde dane.

Prowadzimy między innymi:

  • Badania realnych cen transakcyjnych i poziomu rabatowania w sieciach sprzedaży, w odniesieniu do wybranego produktu lub usługi
  • Weryfikację standardów obsługi i komunikacji z klientem, lub prowadzonych działań marketingowych
  • Badanie kompetencji struktur handlowych, łączące ocenę zapewnianego poziomu customer experience z przygotowaniem merytorycznym i wiedzą o produkcie, technologii, ofercie konkurencyjnej

Metodologia badania zależy od celu i wielkości próby. Wykorzystujemy własne struktury oraz zewnętrznych audytorów.

W wybranych projektach sięgamy po współpracę z firmami funkcjonującymi na rynku w danej branży, co zapewnia wiarygodność wyników i pozwala uniknąć problemów jakie często pojawiają się podczas stosowania badań w konwencji MysteryShopper.

Wyniki mogą być opracowane na bazie danych ankietowych, lub przez analizę nagrań wybranych elementów procesu. Tę drugą formę stosujemy np. przy weryfikacji wiedzy specjalistycznej, której nie oczekujemy od audytorów. Wyniki są prezentowane w formie raportu.